کیسه‌های خرید سبز

دسته: مقالات منتشر شده در 26 بهمن 1402
نوشته شده توسط Admin بازدید: 66

بررسی سیستماتیک ادراک مصرف کننده: عوامل موثر بر کیسه‌های خرید سبز

هدف از انجام این مطالعه بررسی اثرات مضر آلودگی پلاستیک بر اقلیم کنونی جهان است. زباله‌های پلاستیکی بسیار زیادی در خشکی، سواحل و اقیانوس‌ها انباشته می‌شوند. کیسه‌های خرید سبز در بازار تقاضای زیادی دارند و جایگزین مناسبی برای کیسه‌های پلاستیکی به شمار می‌روند. کیسه‌های دوستدار محیط زیست ماندگاری طولانی دارند؛ از پلاستیک در تولید آنها استفاده نشده؛ قابل استفاده مجدد هستند و از مواد بازیافتی تولید می‌شوند. کیسه‌های خرید زیست سازگار در بین مشتریان و مغازه‌ها به دلیل هزینه کم، وزن سبک و سازگاری با محیط زیست پرطرفدار هستند. این مطالعه به بررسی عواملی می‌پردازد که بر درک مشتری از کیسه‌های خرید سازگار با محیط زیست تاثیر می‌گذارد.

 

این مطالعه بر منابع ثانویه گردآوری شده از منابع مختلف ازجمله مطالعات موردی، مقالات، مجلات، کتب و جست‌وجوهای اینترنتی متکی است. یافته‌های اصلی این مطالعه نشان می‌دهد که دفع کیسه‌های پلاستیکی در محل‌های دفن زباله موجب انواع خطرات زیست محیطی می‌شود. بازاریابی سبز به حفظ محیط زیست برای نسل‌های آینده کمک می‌کند. مشتریان مایل به پرداخت هزینه برای اجسام زیست سازگار هستند. کیف‌های دستی سبز زیست سازگارترین جایگزین برای کیسه‌های پلاستیکی به شمار می‌روند. این کیسه‌های خرید سازگار با محیط زیست ممکن است به کسب و کارها و سازمان‌ها کمک کنند تا برندهای خود را به طور موثرتری تبلیغ کنند. اگر تولیدکنندگان بخواهند استفاده از اکوبگ را افزایش دهند، باید بر معایب اکوبگ‌ها غلبه کنند. مزایای استفاده از کیسه‌های سبز خرید باید به عموم مردم آموزش داده شود تا به تولیدکنندگان، کارآفرینان و خرده‌فروشان در درک اثربخشی استفاده از کیسه‌های خرید سبز بر مزایای زیست محیطی طولانی مدت و تقاضای بالا در بازار امروزی کمک کند. کسب و کارها سبز شده و شروع به استفاده از تکنیک‌های بازاریابی سبز در پاسخ به افزایش تقاضای مشتریان و نگرانی‌های آنها از سلامت خود و محیط زیست از تکنیک‌های بازاریابی سبز استفاده می‌کنند. کیسه‌های خرید سبز مردم را به پیروی از سبک زندگی پایدار تشویق کرده و درنتیجه، به طور فعال در دستیابی به اهداف توسعه پایداری کمک می‌کنند.

 

تهدیدات پایداری زیست محیطی شامل گرم شدن کره زمین، دود شهرها، کمبود آب، سر و صدای محیطی و از دست دادن تنوع زیستی می‌شوند. بسیاری از این مسائل ناشی از فعالیت‌های انسانی است. پلاستیک به شکل کیسه، بطری، بسته بندی وغیره سومین عامل بزرگ در انباشت زباله‌های جامد شهری در منطقه جنوب آسیا است. بهترین اقدام در این مورد تغییر الگوهای مصرف و حذف زباله در منبع تولید زباله است. آلودگی پلاستیک اثرات منفی بر آب و هوای جهانی دارد. 80 درصد زباله‌های پلاستیکی در خشکی، سواحل و اقیانوس‌ها انباشته شده است. مسائل زیست محیطی در دهه‌های اخیر بسیار قابل ملاحظه هستند. منابع طبیعی نقش مهمی در زندگی روزمره دارند زیرا مردم برای برآوردن نیازهای خود به آنها تکیه می‌کنند. کسب و کارها و شرکت‌ها باید آگاهی زیست محیطی خود را در دنیایی بالا ببرند که مردم نگران محیط زیست و حفظ آن هستند. کشورهای مختلف باهدف درک خطرات زیست محیطی ناشی از پلاستیک‌های یکبار مصرف محدودیت‌های گسترده‌ای برای جلوگیری از استفاده از کیسه‌های پلاستیکی اعمال کردند همچون مالیات، جریمه و برنامه‌های اطلاع رسانی در ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و پاداش برای استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین. نگرانی جهانی از پایداری محیط زیست و تغییرات آب و هوایی همه مشاغل را وادار می‌کند تا نگرانی‌های زیست محیطی را در برنامه‌ها و عملیات تجاری مدنظر قرار دهند. باتوجه به مطالعه انجام شده در شهر سرینگار، مشتریان هندی با جدیت از مزایای محصولات سبز حمایت می‌کنند. نویسنده در اینجا اشاره می‌کند که نظرات مشتریان با مزایای زیست محیطی مرتبط هستند. استفاده از کیسه‌های قابل استفاده مجدد دوستدار محیط زیست یکی از اقدامات مسئولانه زیست محیطی است که کمترین تاثیر را بر محیط زیست دارند. درحال حاضر برخی خرده‌فروشان تلاش می‌کنند تا مشتریان را به استفاده از کیسه‌های خرید قابل استفاده مجدد ترغیب کنند که هم به نفع خود آنهاست و هم محیط زیست. کیسه‌های قابل استفاده مجدد نوعی بسته بندی سازگار با محیط زیست هستند که قرار است پس از دفع مجدد با حداقل اثرات زیست محیطی مورد استفاده قرار گیرند. هشتاد درصد از مصرف کنندگان هندی شرکت‌های سبز را به این دلیل انتخاب می‌کنند که محصولات سبز آلودگی کمتری دارند. مصرف کنندگان کالاهای پایدار را بر کالاهای معمولی ترجیح داده و معتقدند محصولات زیست سازگار گران تر هستند.

 

مروری بر کیسه‌های خرید سازگار با محیط زیست

کیسه‌های سبز ماندگاری طولانی دارند؛ بدون پلاستیک بوده و قابل استفاده مجدد هستند؛ و همچنین از مواد بازیافتی تولید می‌شوند. کیسه‌های خرید سازگار با محیط زیست باتوجه به کم هزینه، سبک وزن و دوستدار محیط زیست بودن مورد پسند خرده فروشان و مشتریان هستند. این اکوبگ‌ها همچنین به عنوان جایگزینی برای کیسه های پلاستیکی تولید شده ازجمله کیسه‌های جوت، پارچه‌ای، کاغذی، پنبه‌ای، بامبو، کانواس و نایلونی قابل استفاده مجدد محسوب می‌شوند. کیسه‌های خرید سازگار با محیط زیست باهدف کاهش اثرات زیست محیطی در هر مرحله از چرخه عمر آنها طراحی شده‌اند. تقاضای مصرف کننده برای محصولات زیست سازگار به ویژه در کشورهای توسعه یافته به سرعت افزایش یافته است. شرکت‌های تجاری رویکرد سبز را در پیش گرفته و در پاسخ به این افزایش تقاضای مصرف کنندگانی که به سلامت خود و محیط زیست اهمیت می‌دهند، از تکنیک‌های بازاریابی سبز استفاده می‌کنند. بهترین راه برای دست یافتن به رونق اقتصادی بلندمدت در شهرهای درحال توسعه می‌تواند مصرف کنندگانی باشد که به مزایای زیست محیطی استفاده از کیسه‌های خرید سازگار با محیط زیست پی برده‌اند. بوزتپه همچنین افزایش آگاهی زیست محیطی مصرف کنندگان را شناسایی کرده است. علاوه براین، آموزش مردم درمورد ضرورت استفاده از کیسه‌هایی با قابلیت زیست تخریب پذیری یا استفاده مجدد به جای کیسه‌های پلاستیکی که زباله‌های بسته بندی در سطح کشور را افزایش می‌دهند، ضروری است. از آنجا که محصولات سبز با روشی تولید می‌شوند که به محیط زیست آسیبی نمی‌رساند و شامل آزمایشات حیوانی نیز نمی‌شود، تغییر در آنها به حفظ رونق اکوسیستم کمک می‌کند. میزان اثربخشی آنها به جنبه‌های مختلف ازجمله نوع مواد خام مورد استفاده، استفاده از مواد تجدید پذیر یا تجدیدناپذیر در ساخت آنها، طول کل زنجیره تامین در کل فرایند تولید، نیازهای انرژی، تقاضا برای مواد مصرفی مختلف و مهمتر از همه، چرخه حیات آنها بستگی دارد.

 

جمع بندی و کلام آخر

در این مطالعه به بررسی اثرات منفی آلودگی پلاستیک بر آب و هوای کنونی جهان پرداخته‌ایم. خطرات مختلف زیست محیطی شامل دفع SUPB ها در محل‌های دفن زباله می‌شود. باتوجه به نگرانی روزافزون در سراسر جهان از پایداری زیست‌ محیطی و تغییرات آب و هوایی، تمامی شرکت‌ها بایستی این نگرانی‌ها را در استراتژی و اقدامات خود اعمال کنند. هر فردی در این سیاره توانایی کمک به کاهش زباله‌های پلاستیکی را دارد که به محل‌های دفن زباله و یا اقیانوس‌ها ختم می‌شوند. هدف از این مطالعه بررسی کیسه‌های خرید سازگاری با محیط زیست است که استفاده از آنها به سرعت دربین مشاغل و مصرف کنندگان گسترش یافته است. همچنین به بیان عوامل موثر بر دیدگاه مصرف کنندگان از کیسه‌های خرید سازگار با محیط زیست می‌پردازد. این مطالعه اثبات کرد که دفع کیسه‌های پلاستیکی یکبار مصرف در زمین باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی متعددی می‌شود. بازاریابی سبز به حفاظت از محیط زیست برای نسل‌های آینده کمک می‌کند. خریداران تمایل دارند قیمت بالاتری برای آن محصولات سازگار با محیط زیست بپردازند. کیسه‌های خرید سبز دوستدار محیط زیست جایگزین کیسه‌های پلاستیکی می‌شوند. کیسه‌های خرید زیست سازگار ممکن است به مشاغل و سازمان‌ها برای تبلیغ اثرگذار برندها نیز کمک کنند. تولید کنندگان اگر قصد دارند استفاده از کیسه‌های سبز را افزایش دهند، باید بر مضرات اکوبگ‌ها غلبه کنند. مردم نیز باید از مزایای استفاده از کیسه‌های خرید سبز به خوبی آگاه شوند.